האגדה שהלכה לעולמה: קובי בראיינט וההשפעה שלו על בחירת שמות לתינוק

האבל הפתאומי שנפל על עולם הספורט, גרם לנו לחשב מסלול מחדש ולבדוק עד כמה שמו של קובי בראיינט היה נפוץ לאורך השנים

מסתבר שדווקא בשנות התהילה של הכוכב, שמו נתן השראה לבחירת שם לאלפי הורים בארה”ב. מתי היה השיא? בואו נראה

האסון שגבה את חייו של קובי בריאנט  ב- 26 לינואר 2020 הסעיר את עולם הספורט. הדמעות נשפכו כמים, חיבוקים של כאב נראים בכל מקום, דקות דומיה במשחקים וכותרות שעוד יהדהדו בשבועות הקרובים. גם הנשיא טראמפ לא נותר אדיש וקבע כי אלה ‘חדשות נוראות’, שאקיל ציטט; ‘אין מילים לתאר את הכאב’ ואלפי אוהדים ברחבי העולם נותרו המומים ומרוסקים. אגדת ה-אן בי איי שהלכה לעולמה, בתו ג’יאנה שאף היא נספתה באסון, הותירו בור שחור רגע לפני פתיחת המשחק בין דנבר ליוסטון רוקטס.

No words to express the pain

Shaquille o’Neal

That is terrible news!

Donald Trump

תופעה גלובלית – בארה”ב ומחוצה לה

בראיינט, הווינר האולטימטיבי, נחשב לאחד הכדורסלנים הטובים ביותר בכל הזמנים ואף כונה ‘מלך הסלים’, תואר שמעטים זכו לו. הוא שיחק בעמדת הקלע בקבוצת לוס אנג’לס לייקרס, היה אחד מהשחקנים המשפיעים בתולדות המועדון והוביל את הקבוצה יחד עם שאקיל אוניל לשלוש אליפויות רצופות (ובהמשך לעוד שתיים). בריאנט מדורג כרגע במקום הרביעי ברשימת קלעי כל הזמנים, נבחר לשחקן ה-12 בטיבו בתולדות הליגה וזכה לתארים מגוונים נוספים. יכולותיו ומסירותו לקבוצה זכו בחלוף השנים לכותרות, וזאת לצד סיקורים על חייו האישיים.

מסתבר שבראיינט היה תופעה לא רק בגבולות ארה”ב, אלא גם פופולרי בכל רחבי העולם, ועובדה לכך היא הסיקורים ברחבי העולם, הופעתו 18 פעמים במשחק האולסטאר של הליגה ו-4 זכיות בתואר השחקן המצטיין, שיא של כל הזמנים. כמו כן, בשנת 2014 היה בראיינט הכדורסלן המרוויח ביותר בעולם עד שפרש בגיל 37.

ההשפעה על בחירת שמות לתינוקות בארה”ב

Kobe Bryant's Influence on Baby Names

קובי בראיינט לא יצר באזז סביבו רק במשחקי כדורסל, אלא השפיע גם על בחירת שמות לתינוקות, במיוחד בתקופות בהן היה בשיא תהילתו. השם קובי החל להיות שם פופולרי כבר בשנת 1997, כאשר זכה בתחרות ההטבעות, וזינק ל- 350 שמות שכאלה בארה”ב (בהשוואה ל- 87 שמות בשנת 1996). עלייה משמעותית יותר הייתה בשנת 1998 והגיעה ל – 1,104 שמות, בדיוק כאשר נבחר בראיינט על ידי האוהדים להשתתפות במשחק האולסטאר.

השיא של כל הזמנים בבחירת השם קובי היה 1,552 שמות בשנת 2001, בשנה שהוביל יחד עם שאקיל אוניל את הלייקרס לזכייה באליפות השלישית ברציפות. אגב, גם לשם ג’ייקוב (וריאציה נוספת לשם קובי) נרשמה מגמת עלייה בשנת 1998, עם 36,001 שמות שנבחרו, לעומת 17,829 שמות בשנת 1989.

שאקיל וקובי, הצמד האולטימטיבי

שחקן נוסף שארה”ב לא נשארה אדישה לשמו הוא שאקיל אוניל, הנחשב לאחד מגדולי הסנטרים בתולדות הכדורסל, שהישגיו בעולם הכדורסל היו אף הם מרשימים מאוד. שאקיל פיתח קריירה מרשימה בלוס אנג’לס לייקרס יחד עם בראיינט, ובשנת 2016 הוכרז כי נבחר להיכלל בהיכל התהילה של הכדורסל. בשנת 1993 שמו הגיע לשיא בבחירת שמות לתינוקות בארה”ב וכ-7,784 תינוקות נקראו על שמו, זאת לעומת 198 שמות שנבחרו בשנת 1991.

לאורך ההיסטוריה אנו רואים לא מעט הורים הבוחרים שמות לילדיהם בעקבות אהדתם לספורטאים, שחקני קולנוע, אייקוני אופנה, דמויות מהתנ”ך וכו’. אבל בעידן החדש, אין צורך לזכור את שמות השחקנים האהובים. מחולל השמות שלנו מוצא שמות לפי מין, פופולריות בישראל, ועולמות תוכן שונים (מישהו אמר ספורט?).

כאן תוכלו למצוא שם לתינוק ב-5 דקות, עופו על זה:

https://www.sleeplessparent.com/baby-names/generator?language=hebrew